New Page 1

Zobacz jak powstaje nowa strona:


dodatki na bloga

Konwerter:

cale ( inches ) - cm, centymetry - cale ( inch )

centymetry [cm]

 
cale [inch]


Street fashion in Kraków

Fashion is simple

 

 

 

Blogowisko.org Men's Fashion Blog Directory Kopiowanie zdjęć, i wszelkich plików graficznych opatrzonych podpisem (fot. Manfashion) a także cytowanie tekstów bez podania źródła - zabronione.
wtorek, 28 kwietnia 2009
How to dress like Robert Pattison .

Dziś w cyklu "How to dress like" zaprezentujemy gwiazdę "Zmierzchu". Panowie, oto Robert Pattison!

 

Robert nie prezentuje konkretnego stylu modowego, jest stylem sam w sobie. Ubrania to tylko dodatek. Tak więc mamy tutaj doczynienia z normanym, pospolitym casualem. Warto jednak zwrócić uwagę na przemyślaną grę kolorów (granat,indygo, czarny). 

A oto propozycja Manfashion:

 

Koszula: River Island

Spodnie: Levis 501 (odcień "Heavy Stuff").

Kurtka: River Island

T-shirt: Hanes 

Okulary: River Island

 

Podkoszulek marki Hanes posiada modny w tym sezonie dekolt, tzw. "serek" (V-neck). Czarna kurtka pewnikiem znajduje się w garderobie 90% populacji męskiej. Spodnie oraz koszulę dobierz indywidualnie, zauważ ,że odcenie koszuli i spodni to kolorystyczna baza całości. Tak więc jeżeli posiadasz spodnie w jaśniejszym odcieniu, zdecyduj się na inną koszulę, o jaśniejszym wzorze (jak w zestawie poniżej):

 

Koszula: River Island

Spodnie: Levi's 501 Jeans (wykończenie: "Campaign Ripped", fabrycznie przetarte)

 

Całości zawsze dopełnią okulary przeciwsłneczne. Nosić nawet kiedy nie ma słońca! Są Spoko :-)

 

poniedziałek, 27 kwietnia 2009
Sesja Streetfashion: Mówi Miasto (2)!

Częśc druga raportu Manfashion z miasta.

Mstr Violet



Nasz nowy kolega wybrał kraciastą fioletowo – czarną bluzę , zielony T-shirt i tradycyjne czarne lekko przetarte dżinsy. Do tego czarna chusta, okulary przeciwsłoneczne i mała torba. Jak to się mówi diabeł tkwi w szczegółach - nikt raczej nie łączy zielonego z fioletowym tu jednak pewna satysfakcja bo wyczailiśmy nowy trendzior ;) Zobaczycie, że niedługo na ulicy zapasuje zieleń i fiolet . Mocne i ciekawe połączenie. Bardzo zachowawcza chusta zawsze ochroni nam gardełko a po co się przeziębiać od razu kiedy dopiero zaczynamy czuć wiosenne klimaty ;)  Na nóżkach sportowe cichobiegi - obowiązkowo (albo i nie) białe.

Reasumując można wyglądać ciekawie, modnie i swobodnie. 

Po bluzę idziemy do H&M (tam zawsze jest cos fioletowego). T-shiry możemy wyszukać we własnej szafie każdy ma coś zielonego. Spodnie kupicie w diversie bez mniejszych problemów.

Chusta to dodatek stosunkowo od niedawna zaakceptowany przez panów, w sumie z lekka kobiecy ale jak będzie czarna albo przynajmniej w jednym kolorze zawsze będzie ok. Podobną upolujecie w Pull&Bear więc iść, kupić i nosić!  Buciki znajdziemy w coraz to popularniejszych butikach z ubraniami sportowymi polecam te od Reebok’a.

 

 

 

Pan Cobain



Tym razem nasząuwagę zwrócił intrygujący chłopak który był na lekkim kacu, ale mimo wczorajszej libacji wyglądał całkiem ok!

Optymistyczny brązowy t-shirt z kolorowym nadrukiem połączył z ciekawymi spranymi dżinsami , na których wyszyte są skrzydła. Nadruk zmyślny i całkiem zielono- żółto - czerwony ;) 

Wyszywanka lekko kiczowata ale całkiem do zaakceptowania, przecież szukamy indywidualności wiec popieramy wszelkie artystyczne rozwiązania. Poza tym czy nie pasuje jak ulał to fryzury ? :)

Do całości dodane butki smith’sa, skórzana bransoletka, wisior.

Po podobne spodenki możemy udać się na bazarek albo buszować na allegro.

Koszulka rodem z Crop Town. Jest też opcja z innymi kolorami, nie bójcie się, po to jest ich cała tęcza żebyśmy przebierali. Buty obejrzycie na smiths.com ( jest mnóstwo odjechanych modeli). Po gadżety do River Island - tam najlepsze.

 

fot. Manfashion.org

 

 

środa, 15 kwietnia 2009
Sesja Streetfashion: Mówi Miasto (1)!

Redakcja Manfashion udała się w piękny słoneczny wtorek na miasto celem upolowania co ciekawszych wiosennych looków. Przed Wami część pierwsza naszego raportu z miasta ;)

 

1.Tyle słońca w całym mieście, czyli niebanalny gość z Portugalii


Jak przystało na obcokrajowca wyglądał o niebo lepiej niż reszta ulicy. 
Zwrócił naszą uwagę nieskazitelnym wyczuciem czasu i miejsca ( 12 w południe – Rynek ).

To nie prawda że ulica musi być szara i ponura. On założył bardzo modne w tym sezonie żółte polo, do tego jasne trochę sprane dżinsy. Zainwestował również w dodatki: ciekawy pasek, buty , skórzaną barnsoletę i spore okulary.
Efekt potęguje śniada skóra i ładny uśmiech :P
Ocena za całokształt stylizacji : 9,5/10

 

Wskazówki:
Spodnie
Skrojone w fasonie bootcut – minimalnie zwężone w kolanie i szersze na dole nogawki. Kupisz je wszędzie, bacznie przyjrzyj się metce, na pewno będzie tam nazwa fasonu. Przykładowe modele : Levi's 512, Wrangler 6MLB/Roxboro. Jeżeli chcesz wyglądać bardziej „dziarsko” możesz w ślad za Marco zaaplikować sobie kilka naszywek. Zdobędziesz je na www.allegro.pl lub w hufcach harcerskich i im podobnych.

Polo
Żółte polo z delikatną czarną kratką i nadrukiem. Podobnych szukaj w Bershka.

Akcesroia
Identyczny brązowy pasek znajdziesz w sklepach marki Pull&Bear. 
Po skórzaną bransoletę udaj się do H&M. 
Druga z bransolet to produkt typu hand-made, kupisz w kramikach turystycznych albo w pracowniach artystycznych. Polecamy www.pakamera.pl
Policyjne okulary zdobędziesz ponownie w H&M.

 

2. Marek - Pan zegarek

Stylowy i oryginalny.
Prosta kraciasta (i dobrze że taka bo modna) czarno - biała koszula zestawiona z jasnym, szarym kardiganem do tego krótkie spodenki w delikatną kratkę. Fajna czapeczka i najmodniejsze butki. Całości dopełnia zegarek którego nie widać ale wierzcie że był super  ;)

Kolega wie co modne i ma świadomość jak łączyć poszczególne elementy stroju.
Chłopak wypatrzony i wyszukany gdy zobaczył swoje zdjęcie najpierw musiał wybrać najlepsze :-)
Możemy stwierdzić że Pan Marek wprowadza na ulice odrobinę światowego miejskiego looku.


Wskazówki – zegarówki:

Spodenki
Możemy wychaczyć w butikach River Island albo Jack & Jones (polecam outlety)


Koszula
Szukajcie w Zarze albo w salonach Big Star’a ( przecież wszyscy chcemy być gwiazdami )


Kardigan
Hit ostatnich sezonów z szafy dziadka wywędrował na salony i do klubów.
Po "szarzaka" najlepiej do Benetton’a albo Sisley’a.


Czapeczka
Skoczcie po podobna do Cubus’a


Buty
Tu zaczyna sie robić problematycznie możemy zaproponować wyprawę do
najbliższego sklepu Nike albo szukać szczęścia w Pull & Bear.

 

fot. Manfashion

 

wtorek, 14 kwietnia 2009
Moda funkcjonalna: Biwak!

Noce coraz cieplejsze, tu i ówdzie pojawiają się pierwsze komary. Znakiem powyższego nadchodzi czas biwaków. Manfashion śpieszy przybliżyć Wam tajniki miłego oku a przede wszystkim funkcjonalnego looku biwakowego.

 

 

 

Plecak:

Plecak to podstawa. To do niego pakujesz prowiant i wszystkie niezbędne Ci rzeczy. Dobry plecak powinien pomóc Ci dźwignąć każdy bagaż i przy okazji pomoć Ci tak zorganizować jego zawartość by w krótkim czasie nie zapanował tam chaos. Dobry plecak to taki z którego łatwo i szybko w każdej chwili wydobędziesz potrzebną Ci rzecz.

 

SALEWA Summit 36

 

Bardzo solidny, 36-litrowy plecak wycieczkowy który sprawdzi się także w mieście.

Jego pojemność  jest optymalna – bez trudu zapakujesz się na pieszą 2-3-dniową wędrówkę lub weekendowy biwak nad jeziorem. Jednocześnie jest na tyle nieduży ,że zakładając go w mieście nie będziesz wyglądał groteskowo.

 

Wyposażony został w pokrowiec przeciwdeszczowy oraz specjalne przypięcia na kije trekkingowe oraz czekan.

Posiada rewelacyjny system wentylacji pleców dzięki czemu nawet podczas wyczerpującej wędrówki nie odczujesz jej przykrych skutków na swoich tyłach.

Solidny pas biodrowy i piersiowy oraz regulowane S-kształtne szelki  czynią plecak stabilnym i ściśle przylegającym do ciała. Dzięki temu obciążenia rozkładane są w taki sposób by spacerowało się  wygodnie i bez uniedogodnień w postaci  zmęczonych barków.

Do bocznych kieszeni możesz włożyć 1,5-litrową butelkę z wodą oraz apteczkę bądź mapę.

Do klapy plecaka doczepiony jest sznurek którym łatwo zamocujesz karimatę bądź kask.

Główna komora jest dzielona dzięki czemu nie jesteś zmuszony wrzucać drugiego śniadania i wczorajszych skarpetek do jednej przegrody.

Plecak posiada wiele funkcjonalnych kieszonek przegródek które możesz wykorzystywać na wiele sposobów. Możesz także dokupić do niego camelbag, czyli malutki karnisterek z wodą wraz z ustnikiem wyprowadzonym do góry

Model dostępny w kilku wersjach kolorystycznych.

Przedział cenowy: do 250 zł.

Bandana:

Bandamka doskonale chroni przed wiatrem, słońcem  a także przed piaskiem. Poza tym od kilku sezonów jest po prostu modna.  Dobierz sobie kolor i wzór. Możesz też wybrać popularną arafatkę.

Zaprezentowane powyżej chusty kupisz w H&M(szara po lewej) oraz w New Yorker (kolorowa, cena 39,95).

Poza tym po chusty możesz udać się do specjalistycznych sklpów górskich obecnych w każdym większym centrum handlowym.

 

Okrycie wierzchnie:

Absolutna podstawa i baza przy kompletowaniu naszego zestawu  biwakowego. Kurtka ma chronić przed zimnem, deszczem i wiatrem a co za tym idzie powinna być wykonana z możliwie najlepszej jakości materiału. Nie żałujmy pieniędzy na ten element wyposażenia.

Softshell North Face.

 

Bardzo dobra jakościowo kurka techniczna typu softshell posiadająca specjalną membranę (windstopper) która pełni funkcję „wiatrołapu” a także zapewnia ochronę przed deszczem.

Jednocześnie kurtka zapewnia ciału właściwą termikę – nie musisz zatem martwić się ,że będziesz się w niej nieustannie pocił.

Kurtka posiada dwie kieszenie frontowe.

Ponieważ jest to sprzęt techniczny, jego cena jest dość wysoka: 699 zł.

Zapewniamy jednak ,że taki zakup to inwestycja na lata. Jeżeli jednak ograniczają Cię środki, zdecyduj się na tańsze zamienniki Campus, Alpinus, Milo.

 

Kurka dostępna w kilku kolorach, dobierz odpowiedni dla siebie. Manfashion poleca soczyste żywe kolory.

Obuwie:

Jeżeli wybierasz się ze znajomymi na krótki wypad za miasto, zdecyduj się na uniwersalne Conversiaki. Jeżeli wycieczka ma mieć charakter bardziej wędrowny, postaw na krótkie buty trekkingowe. A oto i nasza co do nich propozycja:

Buty trekkingowe Wishot 2009

Buty to ta pozycja przy której możemy poszukać oszczędności. O ile nie wybierasz się w na K2 czy też Mont Everest, w zupełności wystarczą Ci tańsze buty trekkingowe.

Propozycja firmy Wishot posiada antypoślizgową podeszwę i zabezpieczenie przed szybkim wchłanianiem wilgoci. Wykonane są z super lekkich syntetyków oraz naturalnej skóry. Jak na swój przedział cenowy prezentują się całkiem dobrze: niezła amortyzacja wstrząsów, nienaganna przyczepność, dobra oddychalność.

Cena: 79 zł

Spodnie

Tutaj problem jest najmniejszy. Możesz włożyć wszystko. Twój ulubiony fason jensów – czemu nie. Manfashion poleca niezwykle modne w tym sezonie spodnie w stylu Safari. Podkreślą Twój look podróżnika ;)

Wrangler Texas

Spodnie Wrangler o prostym klasycznym kroju minimalnie zwężane na dole. Wybierz model wykończone w kolorze piaskowym, będzie kompatybilny z globalnym trendem Safari któremu Manfashion schlebiał ostatnio ;)

Cena: 289 zł.

Jeśli chcesz podążyć tropemnaszych wskazówek, odwiedź następujące sklepy:

-HiMountain

-HighLander

-Lee Wrangler

-H&M

-New Yorker

niedziela, 12 kwietnia 2009
Wiosna/Lato 2009: Styl pidżamowy !

W tym artykule powracamy do kolorów. 
Letnia kolekcja Marca Jacobsa jest oparta na kilku PODSTAWOWYCH kolorach które powinny być obecne w waszych strojach: czerwony, niebieski, beżowy, biały i czarny. Powodują one jednak, że sylwetka modela robi się troszkę mdła. Być może to z powodu kroju spodni które są tylko do kolan. Taka forma zniekształca sylwetkę.
Po niektórych ubraniach widać że Marc tworząc swoją kolekcje brał pod uwagę bardzo modny trend na 2009- styl pidżamowy.

Mimo paru początkowych słów krytyki namawiamy was do tego 
stylu i tych barw. Kolekcja jest bardzo elegancka i ekstrawagancka! 
Garnitury w jednej tonacji są idealne do pracy i na wieczór choćby z 
ukochaną która na pewno doceni waszą wyobraźnię- pod względem ubioru 
oczywiście.

Propozycja dla pewnych siebie !

 

 

  

Gossip girl
  *Angie*

środa, 08 kwietnia 2009
Wiosna/Lato 2009: Różowy !

Co sądzicie o różu? 
Mówi się że kolor różowy zarezerwowany wyłącznie dla kobiet . Jednak projektanci od kilku lat próbują przełamać ten stereotyp. Na wybiegach coraz więcej widać modeli ubranych na różowo. TAK TEŻ BĘDZIE W 2009!

Mężczyźni YSL, Gucci, Louis Vuitton, Armani, Salvadore Ferragamo ubrani są w tą barwę. Kolor ten przyjmuje różnorodne odcienie. Od brzoskwini u Louis Vuitton po bardzo cukierkowy u Giorgio Armani. Najbardziej zaskakująca jest propozycja Salvadore Ferragamo. Proponuje on mężczyznę ubranego z góry na dół w mocnym różu.

Moje prywatne zdanie na koniec tego artykułu: Istnieje teraz przekonanie ze kobiety ubrane na różowo to głupiutkie lolitki, a mężczyźni w tym kolorze sąmęscy pewni siebie i swej seksualności. Panowie, nie powinno być na odwrót?! Póki co korzystajcie z tego!

 

 

 

 

 

 

 

A teraz spójrzcie tutaj:

 

 

Gossip girl
  *Angie*
 

sobota, 04 kwietnia 2009
Twój Lifestyle: Skate !

W dzisiejszym odcinku coś dla fanów deski :-)

Wiosna, bierzesz deskę i idziesz w miasto. Manfashion podpowiada jak będąc sobą i zachowując własnego ducha nie zginąć w morzu bezimiennej miernoty. 

1. Spodnie

Spodnie to baza całej kompozycji. Masz się czuć w nich po prostu wygodnie. Wybieraj takie modele które są uniwersalne, na których bazując można komponować różnego rodzaju zestawy. Z tych samych spodni możesz zestawić kilka naprawdę interesujących look'ów. To mogą być spodnie mniej lub bardziej dopasowane, o kolorze jednolitym bądź posiadające jakiś deseń. Manfashion sugeruję lekką kratę - hit sezonu.

 

 

Propozycja: Spodnie w stylu chino, skrojone na fason slim-fit (przylegające) o modnym tej wiosny deseniu w subtelną kratę i umiarkowanie jasnym kolorze. Znakomity punkt wyjścia by zacząć kombinować dalej :-)

Spodnie francuskiej marki e-pole kupisz tutaj: allegro link.

 

2. Buty

Kluczowa kwesta. Buty na deskę powinny mieć pierwszej jakości podeszwę. Najlepiej wykonaną z jakiegoś antypoślizgowego materiału dzięki czemu zmniejszysz ryzyko kontuzcji podczas wykonywania swoich ewolucji :-)

 

W szczególności po rozwagę proponujemy wziąźć pozycje marki Vans. Idealnie wpasują się w Twój codzienny styl, założysz je do szkoły, a popołudniu na deskę. 

 

3. Góra

Góra jest tym miejscem w którym możemy uskuteczniać jaknajwięcej kombinacji. To tutaj nasz wygląd nabierze ostatecznych form. Pamiętaj ,że kiedy idziesz na deskę najważniejszy jest luz i swoboda ruchu. Kiedy idziesz do szkoły możesz dodatkowo rozważyć koszulę bądź przedłużany t-shirt, tzw. longsleeve. OBOWIĄZKOWO nadruki ;-)

*Bluzy*

Nieodłączną częścią garderoby skatera jest bluza. Zakładasz ją nie tylko kiedy idziesz na deskę. Wrzuć ją do szkoły. A w piątek wieczorem, kiedy wybierasz się z dziewczyną do kina po prostu narzuć na nią jakąś marynarkę lub blazer. Zadbaj o to by zawsze mieć pod ręką bluzę z byłyskawicznym zamkeim - to po prostu wygoda, zwłaszcza ,że kwiecień plecień wciąż przeplata :-). Ponadto kiedy rozepniesz bluzę, możesz w znakomity sposób wyesksponować chociażby ciekawy t-shirt.

 

Od góry, począwszy od lewej: Levi's 501 (kup tutaj), kolejne trzy pozycje marki One Industries(kup tutaj), na samym dole bluza Volcom (kup tutaj).

 

*T-shirt*

T-shirty luźne ale bez przsady, z resztą - sam wiesz jakie lubisz najbardziej. W każdym razie unikaj i wystrzegaj się tzw. śledzi - koszulek bardzo dopasowanych, opinających się ciasno na ciele. Stawiaj na pomysłowe nadruki, najlepiej takie które będą w jakimś stopniu określać Ciebie. Postaw ża żywe soczyste kolory, unikaj kolorów pastelowych - modnych w ubiegłym sezonie.

Propozycje: marka Ninety Eight (kup tutaj) oraz Trash (kup tutaj).

 

 *Koszule*

Koszula świetnie nada się zamiast bluzy kiedy będzie cieplej albo pod nią kiedy będzie zimniej. I po raz kolejny - postaw na kratę.

 

Propozycje: Koszule które masz okazje zobaczyć powyżej  możesz na ebay zakupić tutaj.

 

*Okrycia wierzchnie*

Na wierzch możesz zarzucić marynarkę - będzie pasowała na wieczorne wypady z chłopakami albo na randkę z dziewczyną :-) Do marynarki możesz pod spod dołączyć t-shirt, koszule albo bluzę .

 

Za marynarkami udaj się do najbliższego H&M.

 

 

 

 

4. Zestawy

Czas na kilka gotowych rozwiązań.

** Zestaw 1 - "Skate wieczorową porą" **




Baza czyli spodnie + marynarka. Z resztą możesz kombinować wedle własnego uznania. Może pobaw się kolorami ? 

 

** Zestaw 2 - "Na deskę" ** 

 

Wygodny, uniwersalny. I podobnie, baza to spodnie+koszula w kratę (możesz wybrać sobie odpowiedni deseń i kolor)   a dopełnienia poszukaj w t-shirtach. Na koniec buty pasujące do całości. 

piątek, 03 kwietnia 2009
Wiosna/Lato 2009: Włącz kolory !

Dziś przekonam was do włączenia kolorów do ubioru. Nie są to barwy typu: wszystkie odcienie czarnego, szarego i białego. Spróbujcie czegoś nowego!

Bliźniacy Dean i Dan Caten zwrócili moją uwagę na ich tegoroczną kolekcje. Cała paleta barw + Run DMC i złote łańcuchy. Ich przepis na tegoroczną letnią modę męską zaskoczył wiele osób i odniósł wielki sukces! W ich stylu można się po prostu zakochać. Cała kolekcja jest oparta o kulturę hip-hop. 

Na pokazie kolejni modele prezentowali: dresy, czapki, adidasy i polówki. Kolorystyka była różnorodna. I o to chodzi! Wiem - dla niektórych sety mogą wydawać się nazbyt sportowe, jednak należy pamiętać o tym ,że w modzie chodzi zawsze o łączenie. Wierzcie mi ,że każdy z elementów pasuje do tegorocznej konwencji. Nigdzie nie było przesady, styl hip-hopowy, świetny gust i krawiectwo Dsquared. Powiem krótko acz dosadnie: REWELKA!!!

 

Aby wyglądać jak model z wybiegu bliźniaków Caten wystarczy Ci 6 podstawowych składników.

Poniżej znajdziecie  przykładowy zestaw, oto on :

 

 

1) Szorty CLINIC -109zł
2) Koszulka polo Scotch&Soda
3) Kurtka Scotch&Soda
4) Cudowne skarpetki które oferuje wam firma SPECIAL BLEND-79zł
5) Buty AIDO-169zł
6) Okulary Polaroid-159zł, rzecz która zacnie dopełni całości 

 

 

 

 Gossip girl
  *Angie*

 

 

środa, 01 kwietnia 2009
Wiosna/Lato 2009: Prawdziwy mężczyzna!

Jaka jest tegoroczna wiosenno-letnia moda męska?

Dość często słyszę to pytanie. Dzięki tej serii artykułów dowiecie się jak wyglądać z wybiegu za o wiele niższa cenę.

Panowie mam dobrą wiadomość: każdy z was znajdzie coś dla siebie. Moda w 
tym roku jest bardzo różna.



To co mnie najbardziej cieszy! - Powraca PRAWDZIWY 
mężczyzna (bye-bye Emo boy). Wiosna to wasz czas! Garnitury – mhmmm.
Drodzy chłopcy, to nie wszystko! Najważniejsze w tym roku są kolory. 
Dozwolone są wszystkie kolory tęczy, ale uwaga nie łączcie ich 
wszystkich na raz. Wystarczą max dwa kolory. Mogą ale nie muszą 
współgrać ze sobą. Moda to nic innego jak porady, sugestie. Liczy się to co 
wy czujecie. Jeśli nie jaskrawy pomarańcz to może jasny błękit?:)
 
Moim faworytem tegorocznej mody jest PRAWDZIWY mężczyzna. Aby pokazać 
za co wielbię ten styl posłużę się przykładem jednego z lepszych 
projektantów mało jednak znanego z imienia i nazwiska. Junya Watanabe. 
Jego typ mężczyzny to gentleman w podróży: koszula, marynarka (lecz bez 
krawatu) i proste szorty bermudy. Całość dopełnia męski kapelusz.
Japończyk wyraził to co w tym sezonie liczyć będzie się szczególnie: elegancje i luksus lecz z odrobiną szaleństwa. Aby tak wyglądać wystarczy zajrzeć do H&M po kapelusz, Lee 
lub Wrangler użyczy nam spodni z tegorocznej kolekcji, a Zara marynarkę 
i koszule. Z kolei Bata dorzuci buty z najnowszej skórzanej linii o nazwie 
Akademia. I jak tu się nie wyglądać modnie?

 

 

A. S.